Wednesday, 8 April 2020

MALAM NISFU SYA'BAN

jatuh pada 
Hari : Rabu Malam Kamis (ba'da Maghrib), 08 April 2020.
Malam ke 15 bulan Sya'ban.

๐ŸŒผ Nabi Shalallahu 'Alaihi Wassallam bersabda :
"Barangsiapa yang memberitahukan berita datangnya bulan Sya'ban kepada yang lain, maka haram api neraka baginya".

Dianjurkan membaca Surah Yasin ( 3x )

๐Ÿต️Surah Yasin ke 1
"Dibaca untuk memohon panjang umur dan ketaatan serta ketaqwaan dan dapat istiqamah kepada Allah Ta'ala".
๐Ÿต️Surah Yasin ke 2
"Dibaca untuk memohon diluaskan rezeqi yang halal & menolak bala".
๐Ÿต️Surah Yasin ke 3
"Dibaca untuk memohon ditetapkannya Iman Islam hingga akhir hayat".

Dan juga membaca :
๐Ÿ“ฟ Astaghfirullahal 'Adzim ( 100x )
๐Ÿ“ฟ Tahmid & Takbir ( 100 x )
๐Ÿ“ฟ Shalawat Nabi ( 100x )
dan dzikir dzikir lainnya ..

๐Ÿ•‹ Berdo'alah secara khusyu'... Meminta apa yang tersirat dalam hati. Karena malam nisfu Sya'ban adalah malam yang sangat diijabah untuk dikabulkan semua doa" & hajat" yang diinginkan.

๐Ÿ“™Para Ulama menyatakan bahwa Malam nisfu Sya'ban juga dinamakan malam pengampunan atau malam Maghfirah .
๐Ÿ“™ Imam Al Gozhali RA. mengistilahkan malam nisfu Sya'ban sebagai malam yang penuh dengan Syafaat ( pertolongan ) menurut Beliau.

♥Malam ke 13 bulan Sya'ban Allah Ta'ala memberikan 3 Syafaat kepada hambaNya.
♥Malam ke 14, seluruh Syafaat diberikan secara penuh.
♥Malam ke 15, umat Islam dapat memiliki banyak sekali kebaikan sebagai penutup catatan amalnya selama satu tahun.

Karena pada malam itu Allah Ta'ala menurunkan pengampunan kepada seluruh penduduk bumi terutama kepada hamba"Nya yang Shaleh.

๐ŸŒผ Dari Abu Mas’ud Uqbah bin Amir Al Anshari radhiyallahu ‘anhu, ia berkata bahwa Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,

ู…َู†ْ ุฏَู„َّ ุนَู„َู‰ ุฎَูŠْุฑٍ ูَู„َู‡ُ ู…ِุซْู„ُ ุฃَุฌْุฑِ ูَุงุนِู„ِู‡ِ

“Barangsiapa yang menunjuki kepada kebaikan maka dia akan mendapatkan pahala seperti pahala orang yang mengerjakannya.” (HR. Muslim no. 1893)

Allahumma bariklana fi Sya'ban wa balighna Ramadhan
๐ŸŒน Barakallahufikum ๐ŸŒน

Copy and paste from Whatsapp Group Haji 2/2017
8/4/2020 @ 14 Syaaban 1441H : 12.25 pm

COVID 19 - Tazkirah Ustaz Ebit Liew

Alhamdulillah...14 hari saya menjalani proses kuarantinkan diri disebabkan saya mempunyai kontak rapat dengan jemaah ijtimak tabligh (Sukarela saya ke hospital untuk check dan sukarela saya kuarantinkan diri even saya tak ada sintom2 covid19). Semuanya masih dalam keadaan baik dengan izin Allah s.w.t.. Dalam masa 14 hari apa yang saya lakukan untuk pastikan saya kekal sihat? Letakkan tawakkal 80%, usaha 20%.. 

Dalam usaha 20% apa yang saya lakukan? Saya berkongsi bukan kerana apa.. Tapi saya doakan moga boleh memberi manfaat kepada orang lain dengan izin Allah s.w.t.. Mudah-mudahan  kita semua terus diberi kesihatan yang baik..InsyaAllah.. 

1) Tanamakan dalam hati dan minda kita sihat. Jangan beri sedikit pun ruang untuk rasa takut masuk dalam diri kita. Jalani kehidupan macam biasa. Pegang pada hati, Allah s.w.t ada untuk melindungi. Elakkan juga stress tentang apa-apa sekalipun. Kalau tak stress imunisasi kita akan lebih kuat, banyakkan usaha utk tenangkan diri walau kita mungkin berdepan dengan karenah anak2 sekalipun

2) Jaga solat + Solat sunnat

3) Sentiasa berwudhuk. Tak kisah time bila kita rasa nak berwudhuk. Kalau 10 kali kita berwudhuk maknanya 10 kali kita dah sucikan diri kita. 

4) Baca yassin setiap malam, sampai ayat "Salamun Khaulam mirrabbirrahim..." ulang 21 kali, niatkan dalam hati untuk Allah swt lindungi kita dari segala musibah.

5) Selepas solat baca Al Fatihah sekali, ayat kursi 3 kali, surah Al Fill 3 kali.(Amalkan juga sebelum tidur dan kalau ada anak kecil, hembuskan pada anak dari kepala hingga kaki). Bila-bila masa baca lebih baik.

6) Baca ayat Bismillah 5  tak kira masa, baca juga 11 kali selepas solat

7) Keluar rumah bila perlu sahaja, sebelum keluar baca Bismillahitawakkalualallah 3 kali, baca Al Fatihah 1 kali dan ayat kursi 3 kali.. Niat Allah s.w.t lindung kita dari segala bahaya.

8) Bila keluar beli barang di supermarket elak belek belek barang, saya hanya tuju tempat barang yang saya nak ambil, ambil barang, bayar dan terus balik. Kalau terpaksa sangat-sangat sahaja baru saya keluar. Ini bukan masa untuk kita berseronok.

9) Balik kena terus mandi. Jgn pegang anak-anak, jangan pegang sesiapa. Bersihkan diri dahulu. Pakaian dari baju stokin semuanya, saya akan basuh. Saya bsuh juga semua barang yang saya beli. Plastik bag tak simpan. Terus buang.

10) Gunakan hand sanitizer bila diluar rumah

11) Jaga jarak ketika diluar walaupun kita memakai mask

12) Cuci tangan sekerap mungkin, jaga kebersihan diri

13) Minum air garam sebelum tido. Baca istighfar 3 kali, selawat 3 kali, niatkan dalam hati diberi kesihatan yang baik (Saya guna garam yang warna perang, beli seketul, balik pecahkan jadi kecil, ambil 3 biji masukan dalam air bersih separuh gelas dan minum). Garam biasa pun boleh.

14) Bacalah berulang kali DOA ini, "Allahumma Jurni Fimusibati Waakhlifli Khoirun Minha"... Moga Allah s.w.t menggantikan segala musibah ini dengan sesuatu yg lebih baik.

Apa pun, apa sahaja yang kita buat niatkan kerana Allah s.w.t.. Niatkan nak sihat untuk kekal beribadat kpda Allah s.w.t... Nak sihat untuk jaga anak-anak.. nak sihat utk mudah keluar cari rezeki yang halal. Mudah-mudahan dengan izin Allah s.w.t kita selamat semuanya. InsyaAllah.aamiin..

Saya hanya berkongsi.. Hak Allah s.w.t untuk memberi kita sakit dan hak Allah s.w.t juga nak bagi kita sihat. Apa pun, berbalik pada Allah s.w.t adalah sebaik baik jalan yang kita ada..

#SilaKongsi
#JagaKesihatan
#DudukRumah
#Qif19
#HapusCovid19

Copy and paste from Whatsapp Group Haji 2/2017
8/4/2020 @ 14 Syaaban 1441H : 12.23 pm

UJUB TANPA KITA SEDARI

UJUB ialah perasaan kagum atas diri sendiri. Merasa diri hebat. Bangga diri. Terpesona dengan kehebatan diri. 

UJUB lain, RIAK lain.

Kadangkala riak dapat dielak. Tapi ujub masih ada.

Contoh:
Kita solat tahajud diam², takda siapa tahu,  dan kita tak cerita orang,  dgn harapan tiada riak, sebab kerana Allah.
Tetapi, dalam hati berkata², "hebat aku ni, bangun setiap malam tak pernah miss Solat Tahajud, org lain tidur je..."
๐Ÿ‘†๐Ÿฝitulah ujub, walaupun org lain tak tahu & tidak riak...

Penyakit UJUB ini antara penyakit hati yg paling tersembunyiPerasaan UJUB boleh datang pada bila-bila masa.

•  Orang yang rajin ibadah merasa kagum dengan ibadahnya.
•. Orang yang berilmu, kagum dengan ilmunya.
• Orang yang cantik, kagum dengan kecantikannya.
•. Orang yang dermawan, kagum dengan kebaikannya.
•. Orang yang berdakwah, kagum dengan dakwahnya.

Sufyan at-Tsauri mengatakan:
" UJUB adalah perasaaan kagum pada dirimu sendiri sehingga kamu merasa bahawa kamu lebih mulia dan lebih tinggi darjat"

Muthrif rahimahullah telah berkata:
“Kalau aku tidur tanpa tahajud dan bangun dalam keadaan menyesal, adalah lebih baik dari aku bertahajud tetapi berasa kagum dengan amalan tahajud tadi.”

Seorang Sahabat Nabi Abu Ubaidah al-Jarrah yang menjadi Imam. Setelah selesai beliau berkata:
“Syaitan sentiasa menghasut aku supaya merasa aku ini lebih hebat dari orang di belakangku. Aku tidak mahu jadi Imam sampai bila-bila.”

Ingatlah semua kelebihan adalah anugerah dari Allah oleh itu kagumlah hanya kepada Allah, bukan diri sendiri.

Nabi sallallahu `alaihi wa sallam bersabda:
 "Apabila seorang lelaki  sedang berjalan dengan memakai baju yang kemas dan rambut yang disikat menyebabkan dia rasa kagum dengan pakaian dan dandanan rambutnya lalu Allah tenggelamkan dia ke dalam muka bumi dan dia terus ditenggelamkan sampai hari kiamat.”
(HR Bukhari dan Muslim)

"Ada 3 hal yang dapat membinasakan diri seseorang iaitu KEDEKUT yang ditaati, hawa NAFSU yang diikuti dan UJUB (rasa kagum dengan diri sendiri).”
(HR Al-Bazzar dan Al-Baihaqi)

Imam Nawawi rahimahullah berkata:
"Ketahuilah bahwa keikhlasan niat terkadang dihalangi oleh penyakit  UJUB. Sesiapa ujub dengan amalnya sendiri maka akan terhapus amalnya."
(Syarh Arba’in)

Hanya tanpa sifat Ujub,  barulah ikhlas 100%. Sifat ujub boleh dikurangkan dengan:

1. Byk² istighfar memohon ampun kpd Allah,  setiap kali terdetik kehebatan diri.
2. Mengganggap semuanya dari Allah jua.
3. Berdoa mohon bantuan Allah.

#C&P dari grup surau#
8/4/2020 @ 14 Syaaban 1441H : 12.14 pm

Tuesday, 7 April 2020

THE COMMITTEE OF 300


“Three hundred men, all of whom know one another, direct the economic destiny of Europe and choose their successors from among themselves.” –Walter Rathenau, 1909, founder of the mammoth German General Electric Corporation

The Committee of 300 is a product of the British East India Company’s Council of 300. The East India Company was chartered by the British royal family in 1600. It made vast fortunes in the opium drug trade with China and became the largest company on earth in its time. Today, through many powerful alliances, the Committee of 300 rules the world and is the driving force behind the criminal agenda to create a “New World Order”, under a “Totalitarian Global Government”. There is no need to use “they” or “the enemy” except as shorthand. We know who “they”, the enemy, is. The Committee of 300 with its “aristocracy”, its ownership of the U.S. Federal Reserve banking system, insurance companies, giant corporations, foundations, communications networks, presided over by a hierarchy of conspirators-this is the enemy. Secret societies exist by deception. Each is a hierarchy with an inner circle at the top, who deceives those below with lies, such as claiming a noble agenda; thus, duping them into following a web of compartmentalized complicity. The inner circle of the Committee of 300 is the Order of the Garter, headed by Queen Elizabeth Windsor II. It is interesting to note that the Windsor’s changed their name from the Germanic Saxe-Coburg-Gotha during WWI, because of anti-German sentiment.

The enemy is clearly identifiable as the Committee of 300 and its front organizations, such as the Royal Institute for International Affairs (Chatham House), the Club of Rome, NATO, U.N., the Black Nobility, the Tavistock Institute, CFR and all its affiliated organizations, the think tanks and research institutions controlled by Stanford and the Tavistock Institute of Human Relations and last, but certainly not least, the military establishment.

The Committee of 300 is the ultimate secret society made up of an untouchable ruling class, which includes the Queen of the United Kingdom (Elizabeth II), the Queen of the Netherlands, the Queen of Denmark and the royal families of Europe. These aristocrats decided at the death of Queen Victoria, the matriarch of the Venetian Black Guelphs that, in order to gain world-wide control, it would be necessary for its aristocratic members to “go into business” with the non-aristocratic but extremely powerful leaders of corporate business on a global scale, and so the doors to ultimate power were opened to what the Queen of England likes to refer to as “the commoners”. Through their illicit banking cartel, they own the stock of the Federal Reserve, which is a private for profit corporation that violates U.S. Constitution and is a root of the problem.

The decadent American families of the unholy partnership, thoroughly corrupted and wallowing in tainted opium money, went on to become what we know today as the Eastern Liberal Establishment. Its members, under the careful guidance and direction of the British Crown, and subsequently, its foreign policy executive arm, the Royal Institute for International Affairs (RIIA), now known as Chatham House, located in England (across St. James’s Square from the Astors), ran the United States from top to bottom through their secret upper-level, parallel government, which is tightly meshed with the Committee of 300, the ultimate secret society. That secret, all-powerful government is now more in control of the United States than ever before.

In the Committee of 300, which has a 150-year history, we have some of the most brilliant intellects assembled to form a completely totalitarian, absolutely controlled “new” society only it isn’t new, having drawn most of its ideas from the Clubs of Cultus Diabolicus. It strives toward a One World Government rather well described by one of its late members, H. G. Wells, in his work commissioned by the Committee which Wells boldly called: “The Open Conspiracy: Blue Prints for a World Revolution”.

Most of the Committee of 300′s immense wealth arose out of the opium trade with China and India. Obscene profits went straight into the royal coffers, and into the pockets of the nobility, the oligarchs and plutocrats, and made them billionaires. The ordinary people of China, India, and England profited nothing from “opium revenues”. In the same way the people of South Africa, black and white, never profited from the gold mining industry, whose revenues were piped directly into the City of London banks and Merchant banks. The Committee of 300 is responsible for the phony drug wars here in the U.S. These phony drug wars were to get us to give away our constitutional rights. Asset forfeiture is a prime example, where huge assets can be seized without trail and no proof of guilt needed. Also the Committee of 300 long ago decreed that there shall be a smaller-much smaller-and better world, that is, their idea of what constitutes a better world.

The myriads of useless eaters consuming scarce natural resources were to be culled by up to 99%. Industrial progress supports population growth. Therefore the command to multiply and subdue the earth found in Genesis had to be subverted. This called for an attack upon Christianity; the slow but sure disintegration of industrial nation states; the destruction of billions of people, referred to by the Committee of 300 as “surplus population,” and the removal of any leader who dared to stand in the way of the Committee’s global planning to reach the foregoing objectives. Not that the U.S. government didn’t know, but as it was part of the conspiracy, it helped to keep the lid on information rather than let the truth be known. Queen, Elizabeth II, is the head of the Committee of 300. The Committee of 300 looks to social convulsions on a global scale, followed by depressions, as a softening-up technique for bigger things to come, as its principal method of creating masses of people all over the world who will become its “welfare” recipients of the future.

The current criminal agenda of the Committee of 300 is further evidenced by recently leaked Club of Rome documents, as they describe how they will use drugs to help stifle resistance to their New World Order scheme: “…having been failed by Christianity, and with unemployment rife on every hand, those who have been without jobs for five years or more, will turn away from the church and seek solace in drugs. By then, full control of the drug trade must be completed in order that the government of all countries who are under our jurisdiction have a monopoly in place which we will control by controlling supplies reaching the market… Drug bars will take care of the unruly and the discontented.

Would-be revolutionaries will be turned into harmless addicts with no will of their own…”The crowned cobras of Europe and their Eastern Liberal Establishment families will not tolerate any true war against drugs. The war on drugs, which the Bush administration was allegedly fighting, was for the legalization of all types and classes of drugs. Such drugs are not solely a social aberration, but a full-scale attempt to gain control of the minds of the people of the United States. At present, this is the principal task of the Committee of 300. Nothing has changed in the opium-heroin-cocaine trade. It is still in the hands of the same “upper class” families in Britain and the United States. It is still a fabulously profitable trade where what appear to be big losses through sometimes seizures of drug shipments are actually small interlopers trying to break into the preserves of the drug trade hierarchy, who sit in paneled board rooms in New York, Hong Kong and London over port and cigars and congratulate another success in the eradication of “competitors.”

Included in the Committee of 300 membership are the old families of the European Black Nobility, the American Eastern Liberal Establishment (in Freemason hierarchy and the Order of Skull and Bone), the Illuminati, or as it is known by the Committee “MORIAH CONQUERING WIND,” the Mumma Group, The National and World Council of Churches, the Circle of Initiates, the Nine Unknown Men, Lucis Trust, Jesuit Liberation Theologists, The Order of the Elders of Zion, the Nasi Princes, International Monetary Fund (IMF), the Bank of International Settlements (BIS), the United Nations (U.N.), the Central, British Quator Coronati, Italian P2 Masonry-especially those in the Vatican hierarchy-the Central Intelligence Agency, Tavistock Institute selected personnel, various members of leading foundations and insurance companies, the Hong Kong and Shanghai Bank, the Milner Group-Round Table, Cini Foundation, German Marshall Fund, Ditchley Foundation, NATO, Club of Rome, Environmentalists, The Order of St. John of Jerusalem, One World Government Church, Socialist International, Black Order, Thule Society, Anenherbe-Rosicrucianists, The Great Superior Ones and literally HUNDREDS of other organizations.

In the case of John F. Kennedy, the assassination was carried out with great attendant publicity and with the utmost brutality to serve as a warning to world leaders not to get out of line. Pope John Paul I was quietly murdered because he was getting close to the Committee of 300 through Freemasons in the Vatican hierarchy. His successor, Pope John Paul II, was publicly humiliated as a warning to cease and desist-which he has done. As we shall see, certain Vatican leaders are today seated on the Committee of 300.

The Committee of 300 appears to base much of its important decisions affecting mankind on the philosophy of Polish aristocrat, Felix Dzerzinski, who regarded mankind as being slightly above the level of cattle. As a close friend of British intelligence agent Sydney Reilly (Reilly was actually Dzerzinski’s controller during the Bolshevik Revolution’s formative years), he often confided in Reilly during his drinking bouts. Dzerzinski was, of course, the beast who ran the Red Terror apparatus. He once told Reilly, while the two were on a drinking binge, that “Man is of no importance. Look at what happens when you starve him. He begins to eat his dead companions to stay alive. Man is only interested in his own survival. That is all that counts. All the Spinoza stuff is a lot of rubbish.”

The roots of the East India Company (chartered by Queen Elizabeth I on December 31, 1600 and dissolved in 1873) sprout from the European Black Nobility. The Black Nobility are the oligarchic families of Venice and Genoa, who in the 12th century held the privileged trading rights (monopolies). The first of three crusades, from 1063 to 1123, established the power of the Venetian Black Nobility and solidified the power of the wealthy ruling class. The Black Nobility aristocracy achieved complete control over Venice in 1171, when the appointment of the doge was transferred to what was known as the Great Council, which consisted of members of the commercial aristocracy, a complete triumph for them. Venice has remained in their hands ever since, but the power and influence of the Venetian Black Nobility extends far beyond its borders, and today, is felt in every corner of the globe. In 1204 the oligarchic family parceled out feudal enclaves to their members, and from this epoch dates the great building-up of power and pressure until the government became a closed corporation of the leading Black Nobility families.

It is important to note that the European Black Nobility is responsible for the insidious entanglements of numerous secret societies, lodges, and organizations, which are backed with high finance and powerful political connections. Such organizations include: Trilateral Commission, Bilderberg Group (German version of CFR), Council on Foreign Relations (CFR), United Nations (founded by CFR), Illuminati order Skull & Bones (inner circle of the CFR), International Monetary Fund (IMF), World Bank, Bank of International Settlement, Club of Rome, Chatham House (formally the Royal Institute of International Affairs – RIIA), Round Table, Tavistock Institute for Human Studies (England’s psychological warfare think tank), Associated Press, Reuters (Rothschild owned news monopoly used for brainwashing the masses), and many others, all of which, whether they are dupes or adapts, work in favor of Great Britain’s aristocracy and their one world government agenda. Although there is a wide cross-section, all roads lead to the Queen of England. The technique for keeping their illicit scheme secret is compartmentalization. Only the people in the inner circle, who are part of the capstone at the top of the pyramid, know the entire extent of the fraud. Adepts are few and dupes many. Typically, the dupes are told lies that their involvement is benevolent; thus, they become unwitting accomplices in crime. This is why it is imperative to expose this diabolical ring of power. Illicit secret societies cannot withstand the light of day. Once exposed, the cabal and their minions will fall like a house of cards.

The European Black Nobility earned its title through dirty tricks, so when the population revolted against the monopolies in government, as anywhere else, the leaders of the uprising were quickly seized and brutally hanged. They use secret assassinations, murder, the bankrupting of opposing citizens or companies, kidnapping and rape. All the families listed are connected with the House of Guelph, one of the original Black Nobility families of Venice from which the House of Windsor and thus the present Queen of the United Kingdom, Elizabeth II, descends.

What are the goals of the secret elite group, the inheritors of Illuminism (Moriah Conquering Wind), the Cult of Dionysius, the Cult of Isis, Catharism, Bogomilism? This elite group that also calls itself the OLYMPIANS (they truly believe they are equal in power and stature to the legendary gods of Olympus, who have, like Lucifer their god, set themselves above our true God) absolutely believe they have been charged with implementing the following by divine right:

1. A One World Government-New World Order with a unified church and monetary system under their direction. Not many people are aware that the One World Government began setting up its “church” in the 1920′s/ 1930′s, for they realized the need for a religious belief inherent in mankind to have an outlet and, therefore, set up a “church” body to channel that belief in the direction they desired.

2. The utter destruction of all national identity and national pride.

3. The destruction of religion and more especially the Christian religion, with the one exception, their own creation mentioned above.

4. Control of each and every person through means of mind control and what Brzezinski call “technotronics” which would create human-like robots and a system of terror beside which Felix Dzerzinski’s Red Terror will look like children at play.

5. An end to all industrialization and the production of nuclear generated electric power in what they call “the post-industrial zero-growth society.” Exempted are the computer and service industries. United States industries that remain will be exported to countries such as Mexico where abundant slave labour is available. Unemployables in the wake of industrial destruction will either become opium-heroin and or cocaine addicts, or become statistics in the elimination process we know today as Global 2000.

6. Legalization of drugs and pornography.

7. Depopulation of large cities according to the trial run carried out by the Pol Pot regime in Cambodia. It is interesting to note that Pol Pot’s genocidal plans were drawn up here in the United States by one of the Club of Rome’s research foundations. It is also interesting that the Committee is presently seeking to reinstate the Pol Pot butchers in Cambodia.

8. Suppression of all scientific development except for those deemed beneficial by the Committee. Especially targeted is nuclear energy for peaceful purposes. Particularly hated are the fusion experiments presently being scorned and ridiculed by the Committee and its jackals of the press. Development of the fusion torch would blow the Committee’s conception of “limited natural resources” right out of the window. A fusion torch properly used could create unlimited untapped natural resources from the most ordinary substances. Fusion torch uses are legion and would benefit mankind in a manner which is as yet not even remotely comprehended by the public.

9. Cause by means of limited wars in the advanced countries, and by means of starvation and diseases in Third World countries, the death of 3 billion people by the year 2000, people they call “useless eaters.” The Committee of 300 commissioned Cyrus Vance to write a paper on this subject of how best to bring about such genocide. The paper was produced under the title the “Global 2000 Report” and was accepted and approved for action by President Carter, for and on behalf of the U.S. Government, and accepted by Edwin Muskie, then Secretary of State. Under the terms of the Global 2000 Report, the population of the United States is to be reduced by 100 million by the year 2050.

10. To weaken the moral fibre of the nation and to demoralize workers in the labour class by creating mass unemployment. As jobs dwindle due to the post industrial zero growth policies introduced by the Club of Rome, demoralized and discouraged workers will resort to alcohol and drugs. The youth of the land will be encouraged by means of rock music and drugs to rebel against the status quo, thus undermining and eventually destroying the family unit. In this regard The Committee of 300 commissioned Tavistock Institute to prepare a blueprint as to how this could be achieved. Tavistock directed Stanford Research to undertake the work under the direction of Professor Willis Harmon. This work later became known as “The Aquarian Conspiracy.”

11. To keep people everywhere from deciding their own destinies by means of one created crisis after another and then “managing” such crises. This will confuse and demoralize the population to the extent where faced with too many choices, apathy on a massive scale will result. In the case of the United States, an agency for crisis management is already in place. It is called the Federal Emergency Management Agency (FEMA), whose existence I first disclosed in 1980.

12. To introduce new cults and continue to boost those already functioning which includes rock “music” gangsters such as the filthy, degenerate Mick Jagger’s “Rolling Stones” (a gangster group much favoured by European Black Nobility) and all of the Tavistock created “rock” groups which began with “The Beatles.” To continue to build up the cult of Christian fundamentalism begun by the British East India Company’s servant, Darby, which will be misused to strengthen the Zionist state of Israel through identifying with the Jews through the myth of “God’s Chosen People” and by donating very substantial amounts of money to what they mistakenly believe is a religious cause in the furtherance of Christianity.

13. To press for the spread of religious cults such as the Moslem Brotherhood, Moslem fundamentalism, the Sikhs, and to carry out experiments of the Jim Jones and “Son of Sam” type of murders. It is worth noting that the late Ayatollah Khomeini was a creation of British Intelligence Military Intelligence Division 6, commonly known as M16, as I reported in my 1985 work, “What Really Happened in Iran.”

14. To export “religious liberation” ideas around the world so as to undermine all existing religions but more especially the Christian religion. This began with “Jesuit Liberation Theology” which brought about the downfall of the Somoza family rule in Nicaragua and which is today destroying EI Salvador, now 25 years into a “civil war,” Costa Rica and Honduras. One very active entity engaged in so-called liberation theology is the Communist oriented Mary Knoll Mission. This accounts for the extensive media attention to the murder of four of Mary Knoll’s so-called nuns in EI Salvador a few years ago.

The four nuns were Communist subversive agents and their activities were widely documented by the government of EI Salvador. The United States press and news media refused to give any space or coverage to the mass of documentation in possession of the Salvadorian government, documentation which proves what the Mary Knoll Mission nuns were doing in the country. Mary Knoll is in service in many countries, and played a leading role in bringing Communism to Rhodesia, Mozambique, Angola and South Africa.

15. To cause a total collapse of the world’s economies and engender total political chaos.

16. To take control of all Foreign and domestic policies of the United States.

17. To give the fullest support to supranational institutions such as the United Nations (UN), the International Monetary Fund (IMF), the Bank of International Settlements (BIS), the World Court and, as far as possible, make local institutions of lesser effect by gradually phasing them out or bringing them under the mantle of the United Nations.

18. Penetrate and subvert all governments, and work from within them to destroy the sovereign integrity of nations represented by them.

19. Organize a world-wide terrorist apparatus and negotiate with terrorists whenever terrorist activities take place. It will be recalled that it was Bettino Craxi who persuaded the Italian and U.S. governments to negotiate with the Red Brigades kidnapers of Prime Minister Moro and General Dozier. As an aside, General Dozier is under orders not to talk about what happened to him. Should he break that silence, he will no doubt be made “a horrible example of” in the manner in which Kissinger dealt with Aldo Moro, Ali Bhutto and General Zia ul Haq.

20. Take control of education in America with the intent and purpose of utterly and completely destroying it.

Much of these goals, which I first enumerated in 1969, have since been achieved or are well on their way to being achieved. Of special interest in the Committee of 300 program is the core of their economic policy, which is largely based on the teachings of Malthus, the son of an English country parson who was pushed to prominence by the British East India Company upon which the Committee of 300 is modelled.

Malthus maintained that man’s progress is tied to the earth’s natural ability to support a given number of people, beyond which point earth’s limited resources would rapidly be depleted. Once these natural resources have been consumed, it will be impossible to replace them.

Hence, Malthus observed, it is necessary to limit populations within the boundaries of decreasing natural resources. It goes without saying that the elite will not allow themselves to be threatened by a burgeoning population of “useless eaters,” hence culling must be practiced. As I have previously stated, “culling” is going on today, using the methods mandated in the “Global 2000 Report.” — Dr. John Coleman, former British Intelligence Officer, The Conspirator’s Hierarchy: The Committee of 300.


Copy and paste : 7/4/2020 @ 13 Syaaban 1441H : 12.48 pm

Monday, 6 April 2020

Legenda Siti Jalang



Pelakon dan pengarah terkenal tanahair kita Sabri Yunus pernah memenangi gelaran Pengarah Terbaik untuk drama arahan sulungnya yang juga memenangi Drama Terbaik untuk drama Sanggul Beracun berberapa tahun lepas. Pernah anda menontonnya? Telefilem yang dibintangi oleh pelakon Erra Fazira dan Namron itu tahukah anda sebenarnya diangkat dari sebuah lagenda yang cukup terkenal di Johor terutamanya di Kota Tinggi, dikenali sebagai Siti Aminah Tanah Mahsyur atau pun Lagenda Siti Jalang.

Cerita yang dikatakan berlaku abad ke 17, kira-kira 200 tahun selepas kejadian Sultan Mahmud Mangkat Dijulang dikatakan berlaku di Kampung Tembioh di Kota Tinggi. Sebagai tanda jika kita ke kampung ini terdapat makam yang dikatakan Makam Siti Aminah atau juga dikenali sebagai Siti Jalang. Tentunya kita tertanya-tanya mengapa allahyarham dipanggil sedemikian?

Mengikut ceritanya Siti Aminah ini berasal dari Kelantan dan sejak kecil telah menjadi anak angkat sebuah keluarga bangsawan Bugis di Kota Tinggi. Cik Siti Aminah ini dikatakan terlalu cantik paras rupanya menjadi sebutan di daerah ini dan kerana itu beliau menjadi rebutan ramai. Kerana risaukan keselamatan anak gadis ini, keluarga Bugis ini telah mewariskan satu ilmu pendinding kepadanya sebagai tujuan menjaga kesucian gadis ini dari di aniaya lelaki-lelaki yang tidak bertanggungjawab.

Sehinggalah Cik Siti Aminah meningkat dewasa, beliau telah dipinang oleh seorang lelaki yang juga dari golongan orang berada. Majlis perkahwinan berlangsung penuh meriah sehinggalah pada malam pertama pasangan pengantin tersebut menjadi porak peranda apabila Cik Siti Aminah telah diceraikan. Ini kerana pengantin lelaki sewaktu pada saat beliau bersedia untuk menikmati malam pertamanya, beliau gagal menemui pertanda yang Cik Siti Aminah adalah seorang perempuan!

Namun itu tidak mencacatkan keinginan lelaki-lelaki lain untuk memiliki Cik Siti Aminah dan ini membawa perkahwinan keduanya. Namun bala masih mengundang, perkara yang sama berlaku pada malam perkahwinannya apabila dia diceraikan pada keesokan hari perkahwinannya. Ini berlarutan untuk berberapa tahun selepasnya sehingga dikatakan Cik Siti Aminah mempunyai 99 orang suami. Sehinggalah suaminya yang ke 100, dikatakan seorang yang warak dan punya pegangan agama yang kukuh serta mempunya ilmu kebatinan yang tinggi dapat membuka ilmu kunci nafsu yang diwarisi Cik Siti Aminah dari keluarga angkatnya, dan dengan suaminya yang terakhir inilah perkahwinannya kekal ke akhir hayat. Namun Cik Siti Aminah pada saat ini telah pun berumur maka mereka tidak mempunyai sebarang waris dan disaat akhir hayatnya Cik Siti Aminah mewasiatkan apabila beliau meninggal dunia agar jenazahnya dikebumikan jauh dari kawasan perkuburan penduduk kampung yang lain kerana akibat dari perkahwinannya yang mencatatkan jumlah sebanyak seratus kali itu penduduk Kota tinggi menggelarkannya dengan panggilan Siti Jalang.

Namun terdapat satu lagi versi mengenai lagenda ini mengatakan Cik Siti Aminah ini apabila ada lelaki yang masuk meminangnya, beliau mengenakan hantaran sebuah keranda dan sekayu kain putih untuk persediaan pengkebumian suaminya pada keesokan harinya kerana dikatakan Cik Siti Aminah memelihara kala jengking di anggota sulitnya maka suaminya akan mati. Sejauh mana kebenaran cerita ini hanyalah tinggal lagenda yang terkenal hingga ke hari ini sehingga diangkat menjadi telefilem yang sangat menarik. Demikianlah diceritakan orang....



Makam Siti Aminah Tanah Mashsyur terletak di Kampung Tembioh, Kota Tinggi

Copy and paste : 6/4/2020 : 12 Syaaban 1441H : 9.01 am





Kaum 'Aad: Atlantis Padang Pasir



Satu ketika dahulu, ramai ragu-ragu tentang kewujudan kaum A’ad seperti yang termaktub dalam al-Quran. Ketika ayat mengenai kehancuran kaum A’ad diturunkan, ramai terkejut dengan kedashyatan azab Allah terhadap kaum nabi Hud as tersebut. Namun, rata-rata umat Islam ketika itu langsung tidak tahu-menahu mengenai kaum yang disebut Allah swt sebagai kaum A’ad tersebut.

Begitu juga apa yang dialami oleh kaum Yahudi yang menetap bersama-sama umat Islam di Madinah. Mereka mendengar desas-desus turunnya ayat tentang kaum A’ad tersebut. Dalam kitab suci mereka iaitu Taurat tidak langsung menceritakan kemusnahan kaum A’ad sedangkan kaum-kaum lain seperti kaum Lut as, kaum Nuh as dan sebagainya diceritakan dengan terperinci dalam kitab mereka. Berikutan itu, kaum Yahudi terus menyebarkan fitnah bahawa kaum A’ad sebenarnya tidak pernah wujud dan apa yang diberitakan dalam al-Quranul karim hanyalah omongan kosong yang langsung tidak berfakta.

Ternyata orang Yahudi silap

Tahun berganti tahun, abad berganti abad. Ramai orientalis mula datang ke tanah arab untuk mengkaji dan menyelidik kitab suci al-Quran, syair-syair dan cerita penglipur lara popular di tanah arab. Antara orientalis paling popular yang pernah datang ke tanah arab adalah T. E. Lawrence atau lebih dikenali dengan Lawrence of Arabia.

Lawrence of Arabia

Kepada yang belum mengenali siapakah Lawrence of Arabia, beliau adalah orientalis yang bertanggungjawab menghasut pemimpin tanah arab untuk memberontak kepada kerajaan Turki Othmaniyyah sekitar tahun 1916-1918. Disebabkan hasutan dan dokongan daripada Lawrence of Arabia tersebut, tanah arab akhirnya bebas daripada menjadi jajahan Turki Othmaniyyah dan King Saud diangkat menjadi pemimpin besar tanah arab. Kerajaan baru yang ditubuhkan dikenali sebagai Arab Saudi. Dan kerajaan Arab Saudi kekal memerintah tanah arab sehingga ke hari ini. Lawrence of Arabia yang juga seorang Leftenan Kolonel tentera Diraja Britain meninggal dunia pada 19 Mei 1935 akibat kemalangan jalan raya. Ketika itu beliau berumur 45 tahun.

‘Jasa’ Lawrence of Arabia

Miskipun Lawrence of Arabia boleh dikatakan musuh di dalam selimut kepada umat Islam, namun jasanya kepada penemuan kota Iram yang dikatakan sebagai kota kaum A’ad tidak boleh disangkal. Beliau adalah insan pertama daripada Eropah yang sangat berminat dengan ‘Lost City’ Iram. Beliau yang hidup dengan cara orang Badwi dan kemampuannya berkomunikasi dalam bahasa Arab dengan fasih membuatkan cerita mengenai kemusnahan tamadun kaum A’ad mudah sampai ke telinganya.

Kerana sangat berminat dengan kisah kaum A’ad dan kotanya yang memiliki tiang-tiang yang besar, Lawrence of Arabia telah mengelarnya dengan gelaran ‘Atlantis of the Sands’. Seperti kota Atlantis, kota Iram juga kelihatan mustahil untuk ditemui. Lawrence of Arabia juga tidak yakin apakah kota tersebut benar-benar wujud. Baginya, ia sekadar cerita dogeng yang terkandung dalam al-Quran.

Atlantis of the Sands

Sebenarnya, apa yang ditulis oleh Lawrence of Arabia mengenai kota Iram yang digelar beliau sebagai ‘the Atlantis of the Sands’ telah menarik minat beberapa ahli arkeologi daripada Eropah kemudian harinya. Mereka adalah Nicholas Clapp, George Hedges, Dr. Juris Zarins dan Ranulph Fiennes.

Pada akhir tahun 80-an dan awal 90-an, keempat-empat individu ini telah berusaha untuk mencari satu tamadun yang musnah sepertimana yang disifatkan dalam al-Quran. Rujukan utama keempat-empat mereka adalah berdasarkan al-Quranul karim dan cerita-cerita lisan daripada masyarakat Badwi.

Dr. Juris Zarins  yang bertindak sebagai ketua arkeologi dalam pencarian tersebut telah bersama-sama Nicholas Clapp dan George Hedges meminta NASA merakamkan gambar sekitar tempat yang dimaksudkan mempunyai potensi untuk dikaitkan dengan kota purba Iram yang telah musnah. Gambar tersebut telah dirakamkan menggunakan satelit NASA,SPOT (Satellite Pour I’Observation de la Terre). Rakaman tersebut mengejutkan mereka apabila ia jelas memaparkan laluan unta dan sebuah runtuhan kota purba yang kelihatan mengelilingi sebuah ‘runtuhan’ oasis.

Namun laluan perdagangan dan runtuhan kota purba tersebut tidak mampu dilihat jelas pada mata kasar. Imej tersebut telah dirakamkan di Rub’al Khali, Oman yang terletak di selatan Semenanjung Arab.

Pada 1992, eskavasi telah dimulakan. Daripada hasil penemuan arkeologi, mereka bersepakat bahawa ia adalah kota Iram yang musnah seperti yang dimaksudkan dalam al-Quran berdasarkan pentarikhan karbon menyatakan ia dibina sekitar 6,000 tahun sebelum masihi. Menurut mereka lagi, kota yang ditemui itu adalah salah satu kota yang dimiliki oleh kaum A’ad dan banyak lagi yang tenggelam dalam ‘lautan’ pasir.

Keajaiban Al-Quran

Terdapat beberapa persamaan hasil penemuan arkeologi dengan ayat-ayat Allah swt yang menceritakan kisah kaum A’ad dan nabi Hud as. Antaranya adalah berkenaan dengan pembinaan tiang-tiang yang sangat tinggi yang mana tidak pernah dibina oleh sesiapa pun sebelumnya.

1. Tiang-tiang tinggi

Dalam al-Quran ada menyebut tentang kota Iram yang disifatkan mempunyai tiang-tiang yang tinggi : 

6. Apakah kamu tidak memperhatikan bagaimana Tuhanmu berbuat terhadap kaum A’ad?
7. (iaitu) penduduk Iram yang mempunyai bangunan-bangunan yang tinggi
8. yang belum pernah dibangunkan (suatu kota) seperti itu, di negeri-negeri lain,
(Surah al-Fajr ayat 6-8)

Firman Allah swt telah dapat dibuktikan melalui hasil penemuan arkeologi pada 1992. Clapp yakin bahawa yang kota purba yang ditemui adalah Iram berdasarkan kepada tapak-tapak tiang yang berbentuk segiempat sama. Dipercayai bahawa tiang-tiang yang dibina adalah 7 batang kesemuanya.

2. Membina benteng-benteng

Kaum A’ad juga diriwayatkan membina benteng-benteng. Ia diceritakan Allah dalam surah as-Syu’araa’ ayat 128 sehingga 130.
128. Apakah kamu mendirikan pada tiap-tiap tanah tinggi bangunan untuk bermain-main.
129. dan kamu membuat benteng-benteng dengan maksud supaya kamu kekal (di dunia)?
130. Dan apabila kamu menyeksa, maka kamu menyeksa sebagai orang- orang kejam dan bengis.
(Surah as-Syu’araa’ ayat 128-130)

Sepertimana perihal tiang-tiang yang tinggi yang dibina oleh kaum A’ad, mereka juga turut membina benteng yang dianggarkan mempunyai tinggi lebih daripada 2 meter. Jika mengikut rekod arkeologi, tiada tamadun sekitar 6,000BC telah membina tembok atau benteng seperti yang dibina oleh kaum A’ad. Ia bertepatan dengan apa yang Allah swt bicarakan dalam Surah al-Fajr ayat 8.

3. Terdapat kebun-kebun dan mata air

133. Dia telah menganugerahkan kepadamu binatang-binatang ternak, dan anak-anak,
134. dan kebun-kebun dan mata air,
(Surah as-Syu’araa’ ayat 133-134)

Mengenai perihal kebun-kebun dan mata air, ia dapat dibukti melalui penemuan oasis di tengah-tengah kota Iram. Penemuan oasis merupakan titik pertama sebelum penemuan Kota purba Iram. Mata air merupakan sumber utama kepada kemajuan kota Iram satu ketika dahulu. Kaum A’ad dikatakan mencari nafkah dengan mengembala binatang ternak dan juga berdagang. Oasis milik kaum A’ad masih lagi boleh dilihat sehingga ke hari ini.

4. Dimusnahkan oleh angin kencang41.

Dan juga pada (kisah) Aad ketika Kami kirimkan kepada mereka angin yang membinasakan,
42. angin itu tidak membiarkan satupun yang dilaluinya, melainkan dijadikannya seperti serbuk.
(Surah adz-Dzaariyaat ayat 41-42)

Dalam ayat Allah dalam surah adz-Dzaariyaat ini, angin kencang telah membinasa kaum A’ad yang sombong. Angin tersebut telah membinasakan seluruh masyarakat A’ad yang kufur terhadap Allah swt. Hasil arkeologi membuktikan bahawa runtuhan kota Iram bagaikan serbuk dan ia bertepatan benar dengan apa yang dimaksudkan Allah swt dalam ayat 42 surah adz-Dzaariyaat.

Penutup

Bagi ahli arkeologi, miskipun runtuhan tersebut sangat dashyat sehingga sukar untuk dilihat dengan mata kasar, ia bagaimanapun masih lagi mempunyai nilai yang sangat bermakna kerana dalam sudut yang lebih besar ia membukti al-Quran merupakan kalam Allah yang penuh mukjizat.

Kota yang dikatakan mustahil untuk ditemui ini akhir telah ditemui oleh seorang ahli arkeologi bukan muslim dan sepertimana yang diberitahu sebelum ini, rujukan utama mereka adalah al-Quran. Pembaca semua, ingatlah ayat Allah azza wa jalla ini,
Sesungguhnya pada kisah-kisah mereka itu terdapat pengajaran bagi orang-orang yang mempunyai akal. Al Quran itu bukanlah cerita yang dibuat-buat, akan tetapi membenarkan (kitab-kitab) yang sebelumnya dan menjelaskan segala sesuatu, dan sebagai petunjuk dan rahmat bagi kaum yang beriman.
(Surah Yusuf ayat 111)


Copy and paste: 6/4/2020 @ 12 Syaaban 1441H : 8.36 am

Prayer of repentance

๐Ÿ“– prayer of repentance has to be done always. Until the heart feels free.. feeling clean. And then hardworking to worship. When you hear the advice, the heart looks like fun. Don't want to make old sins anymore. Haa.. God willing, the sign of Allah's repentance has been accepted.
๐Ÿ“– this prayer is good for the night. Before going to bed or before dawn. Quiet time at night. Clean up. Take the ablution. Wear Fragrance (for men).
When you're ready to stand up, istighfar first.. Isitghfar is short.. Read how much we want to reach the heart so calm.. and then the intention..

✔️ I pray the year of repentance
✔️ "USSOLI SUNNATAN TAUBATI OK ' ATANI LILAHI ' ala"
[only I pray for the prayer of repentance 2 RAK because of ALLAH TAALA]

๐Ÿ’ฌ read the prayers of iftitah and al-Fatihah as usual.
๐Ÿ“– first rakat, read sural al-Kafirun 1 x
(If anyone does not memorize Surah, can read Surah al-Ikhlas je)

๐Ÿ“– second rakat, read Surah Al-Ikhlas 1 x.
๐Ÿ“– when it comes to the last time of prayer before greeting, after reading the usual reading while kneeling, we continue to read the prayers of Prophet Yunus U.S.
๐Ÿ“ "there is no God but you, but you are the glory of the Lord"
Read 10 x or 20 x or 30 x.. follow like.
At this time our forehead bow down to touch the earth.. We are in contempt of low but as a servant asking for forgiveness from our creator.. Prostrate for a long time.. after that just sit in the end, read the end of the end and continue to give greetings.

๐Ÿ“ after giving regards, istighfar again.. can read short istighfar or a little longer..
✔️ " I ask God for forgiveness /
️ I ask God for forgiveness, there is no God but he is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is

๐Ÿ“– read how much we want.. Read until the heart feels weak...
๐Ÿ“– when we feel that we are enough to istighfar, then pray.. when we pray, we have to regret our sins.. Please Allah forgive and accept our repentance..
๐Ÿ“– as a beginning, use your own prayer in malay language.. Express What's in your heart.. Cry.. Happy..
๐Ÿ“– May Allah forgive the sins.. imagine that we only have one chance to ask for forgiveness from Allah..
๐Ÿ“– imagine the izrail angel is in the back to take out our lives.. We will die soon.. Guess what we will ask God?
๐Ÿ“– Istigfar and read the prayers. Not even in Malay Language. Done Praying, close our prayers with;
✔️ "robbana aatina fid dun-ya hasanah wa fil aakhiroti hasanah waqinaa adza banar"
๐Ÿ“– and then sit quietly on the sejadah, take 10 minutes, muhasabah ourselves.. see what we can fix after this.
๐Ÿ“ Imam Al-Ghazali said..
✔️ the sign of our heart is starting to be black,

๐Ÿ“Œ [1] when we sin, we don't feel guilty.
๐Ÿ“Œ [2] the sweetness of worship is gone
๐Ÿ“Œ [3] heart doesn't eat advice

๐Ÿ“– there is a deen
Copy and paste from FB
6/4/2020 @ 12 Syaaban 1441H : 4.01 am

Sunday, 5 April 2020

Malaysia school shuts after 'mass hysteria' outbreak

By Tessa Wong & Saira Asher
BBC News
19 April 2016

A school in northern Malaysia has had to shut temporarily to handle what local media have called a case of "mass hysteria".
It started last week with several students and teachers of the school in the city of Kota Bharu claiming that they had seen spirits or had supernatural experiences.
School authorities shut the school and called in Islamic traditional experts, scholars and even witch doctors in prayer sessions and "exorcisms".
By Sunday, the school had reopened and school officials said things had gone back to normal - but questions remain and the case continues to generate intense interest in Malaysia.

What happened?

The school, SMK Pengkalan Chepa 2, is located in the highly traditional and religious state of Kelantan.
Last week, a small group of students began claiming they had seen a "black figure" lurking in the school. Soon, more students and even teachers claimed to have seen the same figure or experienced a supernatural presence.
One teacher told local news channel Astro Awani that she felt a "heavy" presence was hanging on to her, while another claimed that a "black figure" was attempting to enter her body.
A student meanwhile told newspaper Sinar Harian (in Malay) that he felt numbness in his hands while his mind "was all over the place".
About 100 people, mostly students, were affected, a senior school staff member confirmed to the BBC.
"Our students were possessed and disturbed [by these spirits]. We are not sure why it happened. We don't know what it is that affected us," she said.
"But the place is a bit old, and these children can be disobedient and sometimes throw their rubbish around the school grounds. Perhaps they hit some 'djinns' and offended the spirits," she added, using a local reference to ghosts.
The school shut on Thursday and invited Islamic preachers to recite the Koran and conduct prayers in the school. Local education authorities are also sending counsellors to the school this week.
The Kelantan state education department did not respond to queries from the BBC.

What is mass hysteria?

Based on the media reports, Robert Bartholomew, a sociologist who has researched mass hysteria in Malaysia, called it a textbook outbreak in an email to the BBC.
Mass hysteria or collective delusions are defined as the spontaneous and rapid spread of false or exaggerated beliefs within a population.
Outbreaks usually occur in small, tight-knit groups in enclosed surrounding such as schools, orphanages and factories.

How common is it?

Several famous cases of mass hysteria or collective delusion have been documented throughout history all over the world - including "dancing mania" centuries ago, in which people reportedly would start dancing uncontrollably for hours.
In 2012, LeRoy, New York made headlines with high school students developing strange tics and verbal outbursts with no obvious cause. Eventually the New York state department of health found that those involved - mostly girls - were suffering from conversion disorder, a form of mass hysteria.
In South East Asia, during the 1970s there were several reported cases of mass hysteria outbreaks at factories in Singapore and Malaysia.
Mr Bartholomew, who once lived and did research in Malaysia, said the phenomenon is quite common in rural areas of the country.
In 1987 there was an outbreak involving 36 Muslim girls in a Malay hostel in Alor Star, Kedah which Mr Bartholomew said had lasted five years.
"The outbreak involved shouting, running and mental confusion, crying, bizarre movements, trances and spirit possession. The girls, ages 13-17, complained of too much religion and study, and too little recreation," Mr Bartholomew said.
"Malays are susceptible because of their belief in an array of spirits," said Mr Bartholomew, adding that outbreaks tend to occur in all-female boarding schools as they are the strictest.

So what could have caused it?

Existing fears or beliefs often influence what is blamed for mass hysteria incidents - for example in LeRoy the HPV vaccine was first suspected followed by a decades-old chemical spill in the area. In Kota Bahru, school officials are pointing to the supernatural.
In some cases one person sets off a mass episode that is then exacerbated or prolonged by various factors.
In the case of LeRoy, New York some doctors said it had been sparked by one student actually diagnosed with Tourette syndrome.
Mr Bartholomew says his research points to deeper underlying causes in Malay girls who have been sent to boarding school.
"They are reluctant to attend such schools, where overcrowding is rife and privacy non-existent," he says. "Frustration and anger build over weeks or months. Eventually a single student becomes 'possessed' and is a seed or catalyst for the unfolding drama."
In the Alor Star case, school officials brought in witch doctors to help. "The use of so many bomohs and native healers can be a double-edged sword, especially if they fail, because they legitimise the supernatural aspects of the outbreak. As a result, the outbreak is likely to be prolonged."
Social media and media attention have been blamed for exacerbating the outbreak in some cases.
Dr Wan Zumusni Wan Mustapha, a university lecturer who lived and taught in Kelantan for 13 years, however, thought the incident had been blown out of proportion.
"It could have just been brought on by heat, stress or the haze," said Dr Zumusni, from the Universiti Teknologi Mara in Seremban.
Resource: BBC News
Copy and paste: 5/4/2020 @ 11 Syaaban 1441H : 1.07 pm