Friday 21 September 2018

KEPENTINGAN ILMU FITAN & ESKATOLOGI ISLAM

Subjek yg kita discuss adalah berkait dgn ilmu Fitan & Eskatologi.. Eskatologi mungkin agak baru dan asing dari kefahaman masyarakat hari ini... Fitan & Eskatologi adalah ilmu Akhir Zaman dan ilmu strategi perang.
Boleh kata Eskatologi adalah Juzu' baru bg mereka.. dan mereka perlukan masa utk menghadam info2 yg kita bincangkan..
Disiplin Eskatologi adalah memadankan event2 yg berlaku dgn surah Quran & Hadith2 akhir zaman..
Ia memerlukan kepekaan tinggi dan kefahaman terhadap murad Hadith2 tersebut.. ia agak mencabar bagi mereka kerana faktor2 yg mengikat mereka dan juga keterbatasan akal fikiran membuatkan mereka agak ketinggalan dlm aspek Askatalogi.. itu yg kita nampak hari ini..
Apa yg kita bincangkan adalah ilmu akhir zaman dalam menemukan kebijakan internal Ilahiah manusia, dengan berbagi ilmu dan informasi kebenaran dalam menjalani dunia Akhir Zaman yang berdasarkan Al-Quran, Sunnah dan Eskatologi Islam, Insyaallah.
Pengasas bidang ilmu Eskatologi Islam atau kajian ilmu akhiruzzaman adalah Imam Al-Ghazali, Ibn Kathir, Ibn Majah, Imam al-Bukhari, Ibn Khuzaimah dan ahli Sufi.
Kini ilmu yg semakin 'hilang' ini diteruskan oleh Sheikh Maulama Imran Nazar Hosein secara meluas dgn menggabungkan KAJIAN, FAKTA, dan BUKTI dari aspek AGAMA, POLITIK, KEWANGAN, SAINS, EKONOMI, SEJARAH peradaban manusia, dan lain-lain, beserta dgn interpretasi ilmiah berpandukan kitab Al Quran dan As Sunnah (hadith)

FREEMASON : REALITI ATAU PARANOID ?
lluminati, Freemason & Penyembah Syaitan BUKAN konspirasi. Terdapat DALIL NAS dari banyak hadis & ayat Al Quran serta banyak FAKTA sejarah, sains & semasa yang menyokong.
Pembongkaran agenda Illuminati serta Dajjal Laknatullah boleh dijadikan dakwah akhir zaman yang menghadapi pelbagai krisis & fitnah samada di peringkat global, negara dan individu.
Petanda-petanda kemunculan Dajjal & kedatangan Imam Mahdi semuanya termaktub jelas dalam hadis-hadis sahih Rasulullah SAW sebagai peringatan & persediaan buat umat akhir zaman.
Tiada seorang manusia pun yang tidak terkait dengan perkara ini, apatah lagi bagi orang Islam lagi beriman kepada Allah samada mereka tahu atau tidak mahu ambil tahu.
Bagaimana hal Dajjal, Freemason & Imam Mahdi boleh dijadikan dakwah ??
PERTAMA : Kerana ianya adalah pesanan dari hadis Rasulullah saw. 
KEDUA : Relevan dengan isu semasa akhir zaman.
KETIGA : Berkait dengan peristiwa tanda-tanda Kiamat.

TUJUAN : Menarik seberapa ramai orang kepada Islam & Iman, dan untuk kesedaran umat Islam.

KESIMPULAN
Kita diperbodoh sehingga melihat sejarah dunia sebagai satu kebetulan tanpa kita melihat satu ‘garisan benang halus’ yg menghubungkan setiap kejadian dalam sejarah.
Melalui ilmu fitan kita dapat melihat benang2 halus yg selama ini disorokkan oleh 'mereka' dari diketahui oleh masyarat dunia..
Semoga niat ini dipermudahkan oleh Allah Yang Maha Bijaksana.

Copy and paste: Facebook : Info Akhir Zaman - The Hidden Truth
21.9.2018 : 4.45 pm

No comments: