Thursday 16 November 2017

KEMBARA CHINA 2017 - KEMBALI KE TANAHAIR

Sambungan:
15/11/2017 - Guangzhou Hari Ke 2

Setelah 5 hari berada di Negara China (Yangshuo, Guilin dan Guangzhou), maka tiba masanya kami berangkat kembali ke Tanahair tercinta.
Kami dijangka berlepas ke Kuala Lumpur dengan Penerbangan Air Asia dari Lapangan Terbang Antarabangsa Baiyun, Guangzhou pada jam 10.00 pagi.

Selepas sarapan pagi dan check out hotel, kami terus menuju ke Lapangan Terbang Baiyun, Guangzhou yang terletak lebih kurang 5.3 km dari hotel penginapan kami.

Baiyun International Airport adalah lapangan terbang utama Guangzhou, ibu kota wilayah Guangdong.
Pada 2015, Baiyun International Airport adalah Lapangan Terbang yang ke 3 paling sibuk di China dan yang ke 17 di dunia dengan jumlah penumpang 55,201915 orang.
Lapangan Terbang ini dibuka pada 5 Ogos 2004 menggantikan lapangan terbang lama yang kini telah pun ditutup.

Mr.Alex (Tour Guide) dan Ustaz Ariff (Tour Leader)

Pesawat AK113 Air Asia yang membawa kami pulang ke Tanahair.

Tourist Guide Mr. Alex dan Ustaz Ariff akan sentiasa kami kenang

Maka berakhirlah perjalanan kami sepanjang 6 hari berada di Tanah Besar China. Lawatan ini akan tetap menjadi kenangan manis buat kami sekeluarga, in sya Allah jika ada rezeki kami akan ke negara lain pula... semoga Allah limpahkan rezeki buat kami untuk berjalan di muka bumi Allah yang cantik dan indah ini.

KENANGAN DARI GUILIN & GUANGZHOU

Sabun dan Body Lotion dari Royal Tulip Luxury Hotel di Guangzhou ini pun saya bawa balik buat kenangan

Canton Tower, Guangzhou

Yang ini saya beli di Bamboo Unlimited,Yangshuo , Guilin. Sebelum beli saya tanya dulu pada Tourits Guide saya makna yang tertulis dalam bahasa China itu. Saya tak mahu pula nanti ada unsur-unsur keagamaan mereka. Mr. Alex kata ia adalah kata kata falsafah China.

Walau pun saya tak merokok, tapi kota manciis dari hotel di Yangshuo dan Guilin ini menarik minat saya. Saya memang suka mengumpul koleksi-koleksi barangan yang menarik,walaupun hanya sekotak mancis