Thursday 29 November 2018

SEJARAH DAN ASAL USUL AGAMA BERKONSEPKAN TRINITY

Sumber: FB Info Akhir Zaman

Atas permintaan seorang hamba Allah yg ingin tahu asal usul agama kristian dan kaitannya dgn Namrud, Firaun, ILM & FM. sy akan cite serba sedikit..
Bagaimana sejarahnya keturunan Nabi Ibrahim yg sangat mulia dan bapa kepada para nabi ini boleh tersesat? Dan apa hubungannya dgn ajaran Firaun?
Bagaimana mereka merosakkan ajaran2 agama yg monoteistik (satu Tuhan) seperti ajaran nabi Isa dirosak dgn konsep Trinitinya dan menyamakan makhluk ciptaan-Nya dgn Tuhan, setelah berhasil menyesatkan masyarakat lalu apa tujuan mereka sebenarnya?
Bagaimana mereka menyesatkan umat Islam juga dgn ajaran syiah,wahabi, ahmadiyah qadiyani, Fahaman Liberalisme, pluralisme/semua agama adalah sama, Sekularisme dan lain2?
Bagaimana kita boleh mengalahkan musuh walhal definisi musuh pun kita tidak tahu? Kita akan mencuba membongkar suatu gerakan sgt berbahaya namun luar biasa halusnya yg asalnya adalah dari ajaran sesat Fir’aun.
Fir’aun telah beribu-ribu tahun meninggal dunia tapi tidak dgn ajarannya.
Fir’aun ini telah belajar banyak perkara dari Iblis/jin kafir/Lucifer yg membantunya, dari ilmu pengetahuan sampai konsep ke-Tuhanan sehingga dengan tipu dayanya telah berhasil mengajak Firaun dan para pengikut setianya bahkan sampai saat ini kearah kesesatan yg boleh dilihat dgn mata kasar tanpa kita sedari!
Dahulu, yahudi dan kristian bermusuhan... Sekarang, ada 'pakatan sulit' Yahudi & Kristian bersatu sepertimana yg diceritakan dalam surah Al Maidah ayat 51.
Ini adalah tanda akhir zaman.
Mereka sebenarnya bukan sembah Tuhan tapi sembah syaitan. (tak termasuk yg betul2 ikut ahli kitab)
Mereka terdiri dari Korupted Jews & the Vatican yg bunuh Nabi Isa dan create agama kristian sekaligus menyesatkan pengikut Nabi Isa AS.
Kemudian mereka jajah semua negeri utk wujudkan system Dajjal seluruh dunia. Misi ini bermula sejak beribu2 tahun lalu. Sejak Knight Templar (tentera salib) jumpa kitab sihir bawah masjid Al-Aqsa dan membina Negara England.
System Dajjal (New World Order) sekarang adalah system yg seluruh dunia guna pakai dari semua aspek kehidupan (setelah mereka berjaya menjatuhkan empayar Islam) tak kira dari segi pendidikan, hospital, kewangan, perundangan, sosial dan lain2.
Tujuan utama : Strip the world from religious believe. (buang kepercayaan agama dari dunia) yakni kalau boleh semua orang athies. Jangan sembah Tuhan (Allah) dan enjoy hidup sepuas2nya. Ini adalah misi Syaitan.
So, Korupted Jews (Zionis) & the Vatican (diketuai Pope) adalah pemerintah dunia sekarang. Mereka ini adalah tentera Dajjal yg membina New World Order menjalankan misi Syaitan kepada umat manusia di akhir zaman. (juga menakluk Palestin untuk membina Temple of Solomon dan memerintah dunia dari situ)
Apa sahaja yg mereka inginkan pasti akan mereka dapat (dgn izin Allah), hanya dgn meletakkan Lucifer dan Dajjal di dalam hati mereka, serta melakukan apa yg mereka suruh, maka jika mereka inginkan itu semua, maka termetrailah perjanjian mereka dgn Iblis.

PENYEMBAH IBLIS
Peyembah Lucifer, bukan hanya anti kpd agama islam, mereka juga turut di gelar Illumunati dan Anti Christ, anti kepada setiap ajaran yg bertuhan kan Allah Swt. Oleh itu, antara misi utama mereka adalah utk membuat agar manusia dimuka bumi ini tidak percaya akan kewujudan Allah, malaikat, dan Iblis.
Yang ke dua, mengubah kitab Injil secara senyap dan tanpa ada manusia lain yg tahu mengenainya.
Selepas pembunuhan yg paling besar dalam sejarah manusia, iaitu Ops pembunuhan Nabi Isa A.S, mereka yg menganut ajaran kristian pada masa itu dibawa dan dijadikan hamba oleh kerajaan Babylon yg pada masa itu adalah penyembah Lucifer (Iblis)
Di Babylon lah para cerdik dlm kerajaan Lucifer itu yg boleh dikatakan semua diantara mereka merupakan askar kepada dajjal ini mengubah kitab Injil dan meyerahkan ia semula kepada penganut kristian pada masa itu.
Hanya sebilangan kecil di antara penganut ajaran kristian sahaja yg sedar tentang pemalsuan kitab injil ini, itu pun kerana mereka yg sebilangan kecil ini merupakan penganut ajaran kristian sebenar dan menghafal setiap apa yang ada di dalam kitab Injil yg asal itu.
Antara perkara yg paling besar mereka ubah pada masa itu adalah, penganut kitab Injil di sarankan untuk pergi ke gereja pada setiap hari ahad, di dalam bahasa English hari ahad di namakan sebagai Sunday.
Pada zaman pemerintahan Firaun, mereka adalah penyembah matahari, dan Firaun juga di anggap sebagai anak tuhan matahari. Simbol2 Illuminati juga terdapat pada setiap gereja. Kejadian ini semua adalah akibat dari kedatangan Samiri di Mesir suatu masa dahulu.
Oleh kerana peristiwa ini, di dalam bible juga menyaran agar masyarakat kristian hadir ke gereja pada hari Ahad yang dikenal pasti utk menghormati Sun Day sehinggalah ke hari ini.

p/s: Bekas tentera US yg telah memeluk Islam (Jerry D Gray) mendedahkan bahawa Illuminati mengubah isi kandungan kitab Bible setiap dua tahun sekali..
Rahsia ini didedahkan dlm bukunya bertajuk The Final Chapter.
Kebenaran ini juga diakui oleh dua orang bekas paderi Vatican iaitu Malachi Martin dan Alberto Rivera.
Malachi Martin mendedahkan rahsia Gereja Syaitan Vatican ini di dalam bukunya yg bertajuk Windswept House.
Manakala Alberto Rivera mendedahkan di dalam bukunya yg bertajuk The Society Of Jesus and the Betrayal of the Roman Catholic Church.

Pengikut2 Firaun mengubah isi kandungan kitab Taurat -----> Talmud, Injil ----> Bible :
“Maka kecelakaan besarlah bagi orang-orang yang menulis Al-Kitab dengan tangan mereka sendiri, (lalu mengubah Kalam Allah dengan rekaan-rekaan mereka), kemudian mereka berkata: “Ini ialah daripada Allah”, dengan tujuan untuk memperoleh keuntungan yang sedikit dengan perbuatan itu. Maka kecelakaan bagi mereka, akibat dari apa yang ditulis oleh tangan mereka sendiri, dan kecelakaan bagi mereka, akibat dari apa yang mereka kerjakan.” (Surah Al-Baqarah 2; Ayat 79).
“Apakah kamu masih mengharapkan mereka akan percaya kepadamu, Padahal sekumpulan daripada mereka mendengar firman Allah, kemudian mereka mengubah dan memutarkan maksudnya sesudah mereka memahaminya, sedang mereka mengetahui (bahawa perbuatan itu salah)?” (Surah Al-Baqarah 2; Ayat 75).
“Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan (meminda atau mengubah) apa-apa keterangan Kitab Suci yang telah diturunkan oleh Allah, dan menjualnya dengannya keuntungan dunia yang sedikit faedahnya, mereka itu tidak mengisi dalam perut mereka selain dari api neraka, dan Allah tidak akan bercakap kepadanya di hari kiamat dan tidak akan mensucikan mereka (dari dosa)dan bagi mereka azab seksa yang cukup pedih.” (Surah Al-Baqarah 2; Ayat 174).
“Wahai Ahli Kitab, janganlah kamu melampaui batas dalam agamamu, dan janganlah kamu mengatakan terhadap Allah kecuali yang benar. Sesungguhnya al-Masih Isa putera Maryam itu, adalah utusan Allah dan (yang diciptakan dengan) kalimat-Nya yang disampaikan-Nya kepada Maryam, dan (dengan tiupan) roh dari-Nya. Maka berimanlah kamu kepada Allah dan rasul-rasul-Nya dan janganlah kamu mengatakan : “(Tuhan itu) tiga”, berhentilah (dari ucapan itu). (Itu) lebih baik bagimu. Sesungguhnya Allah Tuhan Yang Maha Esa, Maha Suci Allah dari mempunyai anak, segala yang di langit dan di bumi adalah kepunyaan-Nya. Cukuplah Allah menjadi Pemelihara.” (Quran, an-Nisa: 171)

“Sesungguhnya kafir lah orang yang mengatakan bahawa Allah adalah salah satu dari yang tiga. Padahal Allah hanya Satu!”(Quran, al-Maidah: 73)
“Dan mereka berkata “Allah punya Anak” sesungguhnya kamu yang berkata demikian telah mendatangkan sesuatu hal yang sangat mungkar, hampir-hampir langit pecah kerana ucapan itu dan bumi terbelah dan gunung-gunung runtuh karena (mereka) telah menuduh Allah mempunyai Anak, adalah hal aneh bahwa Allah mempunyai anak” (Quran, Maryam: 90)

“Dan Kami tidak menurunkan kepada kamu Al-Quran melainkan supaya kamu dapat menjelaskan kepada mereka apa yang mereka perselisihkan itu dan menjadi petunjuk dan rahmat bagi orang-orang yang beriman.” (Surah An-Nahl 16; Ayat 64).

Copy and paste: FB Info Akhir Zaman
29.11.2018: 4.26 pm

No comments: