Wednesday 31 December 2014

2014 - JOHOR : PONTIAN, BATU PAHAT, KAHANG DAN KLUANG

Sepanjang tahun 2014, banyak juga program yang dijalankan di Johor. Namun oleh kerana Yayasan Jantung Malaysia kini mempunyai lebih ramai anggota , kami menjalankan program secara bergilir-gilir. Juga disebabkan oleh masalah kesihatan isteri, aku tidak dapat turut serta dalam beberapa program di Johor. 
Berikut adalah perjalanan ku di Johor sepanjang 2014. 

PONTIAN, JOHOR
6.9.2014



Kempen "Go Red For Women" kali ini diadakan di Dewan SRK (Cina) Cheow Min di Daerah Pontian, Johor. Kempen kali ini adalah dengan kerjasama Jabatan Perpaduan Nasional dan Integrasi Negeri Johor dengan bantuan jururawat-jururawat dari Hospital Pontian. 

Perjalanan ku di Pontian dan Tg. Piai boleh rujuk link di bawah:

1. 2014 - Tg Piai, Johor

BATU PAHAT, JOHOR
24.9.2014
Pada 24.9.2014, aku menghadiri mesyuarat di Kolej Poly-Tech MARA di Batu Pahat, Johor. KPTM Batu Pahat tertelak di Bangunan Tabung Haji di Jalan Timah Sari, Batu Pahat. 







Batu Pahat atau Bandar Penggaram (BP) terletak di barat Negeri Johor serta dikelilingi oleh daerah Muar, Segamat, Pontian dan Kluang. 
Batu Pahat merupakan bandar ke-16 terbesar di Malaysia dari segi jumlah penduduknya. Ia juga bandar kedua terbesar dalam negeri Johor selepas bandaraya Johor Bahru.
Untuk Mengetahui lebih lanjut mengenai Batu Pahat boleh rujuk dalam Wikipedia Bahasa Melayu:
1. Wikipedia - Batu Pahat

SJK (CINA) KAHANG, JOHOR
21.12.2014
Yayasan Jantung Malaysia telah mengadakan Program Komuniti di SJK (Cina) Kahang pada 21 Disember 2014 dengan kerjasama The Lions Clubs of Kluang, Johor. Seramai 109 orang pelajar dan guru membuat pemeriksaan kesihatan pada hari tersebut. 


Sekolah Jenis Kebangsaan (C) Kahang Kahang atau nama ringkasnya SJK(C) Kahang Kahang, merupakan sebuah Sekolah jenis kebangsaan Cina yang terletak di Batu 22, Jalan Mersing.
Pada 2009, Sekolah Jenis Kebangsaan (C) Kahang Kahang memiliki 244 pelajar lelaki dan 251 pelajar perempuan, menjadikan jumlah keseluruhan murid seramai 495 orang. Ia mempunyai seramai 32 orang guru.



Kahang adalah sebuah pekan di KluangJohorMalaysia. Ia terutamanya terkenal sebagai perhentian yang akhir sebelum menuju pada Taman Negara Endau-Rompin. Taman Negara terletak dua jam dari bandar, dihubungkan oleh satu unjuran panjang jalan raya. Kahang terkenal dengan makanan eksotik restoran-restoran yang menyediakan daging haiwan yang dilindungi, termasuk daging harimau.

Untuk ke Kahang, kami melalui bandar Kluang, Johor dan bermalam juga di Bandar Kluang. 





Begitulah beberapa daerah di Johor yang sempat aku kunjungi sepanjang tahun 2014.


12.1.2015 - 2.51 am









No comments: