Tuesday 24 June 2014

2014 : SEK.MEN. SIN MIN (PERSENDIRIAN), ALOR SETAR, KEDAH

Tarikh: 24 Jun 2014
Tempat: Sek. Men. Sin Min (Persendirian), Alor Setar, Kedah

Sambungan dari : Penang 2014 - Apt. Permata, Bandar Baru Perda, Bukit Mertajam


Kami dari Awareness Team Yayasan Jantung Malaysia meneruskan program kami dari Bandar Baru Perda ke Sek. Men. Sin Min (Persendirian) Alor Setar yang terletak di Jalan Alor Mengkudu, Kampung Ganding, Alor Setar,Kedah. Perjalanan dari Bukit Mertajam ke Alor Setar adalah sejauh 98.9 km mengambil masa perjalanan 1 jam 22 minit. 







Sek. Men. Sin Min (Persendirian) Alor Setar terletak di Jalan Alor Mengkudu, Mukim Perga, Alor Setar, Kedah. Sekolah ini adalah sekolah Persendirian Cina yang didaftarkan dibawah Kementerian Pendidikan Malaysia. 
Seramai 129 murid termasuk juga guru dan setaf telah menjalani ujian Saringan Kesihatan Penyakit Jantung yang dijalankan dari jam 9.00 pagi hingga 3.00 petang. 
Program ini adalah kerjasama daripada The Lions Club of Alor Setar dan juga bantuan tenaga jururawat dari Klinik Kesihatan Ibu dan Anak Simpang Kuala, Alor Setar, Kedah. 




The Lions Club of Alor Setar yang turut membantu menyelaraskan program 


Selesai program kami pulang semula ke Bukit Mertajam untuk program seterusnya di SMK Permatang Rawa

YJM mengucapkan ribuan terimakasih kepada Lions Club of Alor Setar dan Klinik Kesihatan Ibu dan Anak Simpang Kuala, Alor Setar atas bantuan dan kerjasama yang telah diberikan kepada YJM.


Laporan:
Zulheimy Maamor
Yayasan Jantung Malaysia
8.9.2014



No comments: