Friday 19 June 2020

MUNAJAT RAMADHAN…

Ya Allah…
Ya Rahman…Ya Rahim…Ya Mujib
❇Dalam dakapan Ramadhan yg suci ini, Dengan rasa rendah diri, Aku yg kerdil dan hina ini memohon doa dgn penuh pengharapan kpdMu ya Allah… semoga Engkau sudi mendengar permintaan hambaMu.. krn #sesungguhnya Engkaulah Tuhan yg Maha Mendengar.
Ya اُِللهِ💕
Ya Fattahu Ya 'Alim…
Ajarkanlah Aku yg #lemah ini utk melihat jln keluar dr semua masalah yg membelenggu, bukakanlah hijab kpdku yg tak mampu melihat setiap kebaikan pd kejadian dan takdirmu. Ya Allah..takdirkanlah yg baik2 utk diri ku.. Jgnlah kau menguji ku pd apa yg tidak mampu Aku lalui.. #Bukakanlah pintu2 #rahmatMu utk ku ya Allah

Ya اُِللهِ💕 Ya Rabbul Jalil….
Sejahterakanlah utk ku dgn kesihatan yg baik..supaya dgnnya aku dpt #beribadah kpdMu. Ya Allah..ampunkanlah segala dosa ku...krn terlalu byk dosa kpdMu Ya Allah…Aku lupa akan Engkau ketika sihat, aku ingat pdMu bila ditimpa sakit, Aku lupa kpdMu ketika senang, aku ingat kpdMu bila dtg #kesusahan. Aku lupa kpdMu disaat aku gembira, Aku ingat kpdMu ketika sedih dan kecewa, Aku habiskan usia ku dgn keseronokan dunia, ..justeru ya Allah...#ampunilah semua dosa ku..berilah kekuatan kpd ku utk melawan hawa nafsu dan dunia yg sentiasa melalaikan ku drp mengingatimu ya Allah…

Ya اُِللهِ💕 Rahman..Ya Rahim…
Ampunkanlah dosa kedua #ibubapa ku,. setiap titik susu #ibu yg mgalir dlm diri ku..kau gantilah dgn kebajikan utknya yg boleh mbawanya ke #syurgaMu ya Allah...ya Rahman...pd setiap keringat yg mngalir pd tubuh arwah ayah ku dlm mcari rezki kpd kluarga ku...kau #gantikanlah dgn keampunan yg mbawa ke syurgaMu ya Allah. Sesungguhnya #pengorbanan mereka tdk akan mampu aku membalasnya. Bahkan terkadang mereka hidup dlm #kesusahan dan #kesempitan, sdgkan kami berada dlm #kesenangan dan #kemewahan...Justeru kurniakanlah kpd kedua ibubapa ku tempat yg istimewa di syurgaMu ya Allah…..

Ya Allah….

Aku juga memohon ampun utk kaum kerabat ku.. sahabat2 ku dan guru2 ku yg terlebih dahulu pergi meninggalkan ku ke alam barzakh…#golongkanlah mereka dlm golongan org2 yg Engkau redhai…apabila tiba pula giliran ku menuju barzakhMU..maka Kau #ambillah aku dlm keadaan yg baik2…dlm keampunan dan rahmatMu Ya Allah…

Ya Allah Ya Azizz…
Kurniakanlah kpd ku jiwa yg #tenang dan #tenteram…hiasilah hati ku dgn sifat syukur, redha, sabar, ikhlas, amanah dan #bertanggungjawab…Kau #jauhkanlah drp kami sifat ujub, riak,#takabbur, #fitnah, mengadu domba, #sangka #buruk dan #khianah.
Ya اُِللهِ
Ya Rashid…Ya Rahman…Ya Rahim..
Jika ada dikalangan ku ..mereka yg diuji dgn kesusahan, maka kau bantulah mereka, permudahkanlah urusan mereka, jika ada di kalangan ku mereka yg #bersedih hati, berikanlah #ketenangan dan jln keluar kpd mereka, jika ada di kalangan ku sdg berhajat dgn #keperluannya, maka tunaikanlah hajat mereka, dan cukupkanlah keperluan mereka, jika ada di kalangan ku mereka yg #diuji dengan sakit, maka kau sembuhkanlah mereka Ya Allah…agar dapat #beribadah bersama ku... Jika ada dikalangan ku... mereka yg #derhaka kpd ibubapa atau #terkurang dlm melayani mereka, maka kau ampunilah mereka, jadikanlah aku anak yg taat dan berbakti..sesungguhnya #Engkaulah Tuhan yg #Maha #Mendengar dan #Mengasihi…
Ya Allah Ya Malikal Mulk…
Ya اُِللهِ
Ya Razak..Ya Fattahu Ya 'Alim…
Kurniakan kpd ku rezeki yg #halal lg diberkati dan jadikanlah dgn rezeki itu aku semakin dekat dgnMu..sebaliknya, jgnlah kau jadikan aku drp golongan yg lupa diri setelah #mendapat kurniaannMu.
Ya اُِللهِ
Bantukanlah aku dlm menjalankan urusan agama ku.. Elokkanlah urusan dunia ku.. yg padanya tempat aku mencari kehidupan, #Elokkanlah urusan akhirat ku...yg padanya tempat aku akan kembali utk selama2nya.. jadikanlah #kehidupan ku ini sebagai tambahan segala kebaikan kpd ku.. dan jadikanlah kematian sebagai #ketenangan kpd ku dari segala kejahatan, Sesungguhnya aku ingin kembali kpdMu dgn jiwa yg tenang….
Ya اُِللهِ Ya Zal Jalali Wal Ikram…
Ya Allah….Jgnlah kau jadikan ramadhan ini sbg yg terakhir buat ku..temukanlah aku dgn Ramadhan yg akan dtg…

Tapi, Andai ini Ramadhan #terakhir buat ku...jadikankanlah puasa ku sbg puasa yg Kau #rahmati, jadikanlah #ramadhan ini paling bererti, penuh dgn cahaya iman, menerangi #kegelapan hati ku menuju redha serta kasih sayangmu ya Allah…jadikanlah ramadhan ini sebagai penghapus dosa2 ku... 

Ya Allah…temukanlah Aku dgn #Lailatul #Qadr…pilihlah Aku dikalangan hambaMu yg dpt beramal di mlm #alQadr...

Ya Allah..terimalah amalan ku...terimalah taubat ku..ampunkanlah segala dosa ku...#amankanlah kehidupan Aku disana nanti yg kekal abadi… #kurniakanlah kpd ku syurgamu yg maha luas nikmatnya…

Aamiin Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rab Bal' Ala Aamiin. Allahumma Aamiin

اللهم صل على محمد وعلى آل محمد✳
Semoga dibukakan pintu2 rezki, pintu2 kebaikan, pintu2 rahmat, pintu2 keberkatan dan pintu2 keredhaan.
سموڬ کيت سموا درحمتي الله، دبري كصيحتن  دان کبهاݢياءن برككالن .
 *آمـــين يَا رَبَّ العَالمِين *والحمد الله رَبَّ العَالمِين

#salam bebuka puasa, tahajjud, sahur, subuh, syukur, nikmat, alhamdulillah#
Copy and paste from Whatsapp 
19/6/2020 @ 27 Syawal 1441H : 6.45 am

No comments: