Friday 7 August 2020

ADA KONSPIRASI ANTARABANGSA TERHADAP MALAYSIA?

Oleh: Dr Tanaka Mustafa
1) Content creator yang memviralkan Malaysia sebagai sebuah negera yang menakjubkan dalam menangani Covid19 mempertikai Facebook yang membuang video-video mengenai kejayaan dan kehebatan Malaysia daripada laman sosial tersebut. Boleh tonton:

2) Beliau juga turut mempersoalkan bukan sahaja video darinya, bahkan daripada beberapa content creator lain yang mencheritakan perihal Malaysia - juga turut dibuang. Beliau meminta sesiapa yang mengenali orang yang tanggungjawab terhadap pengurusan Facebook Malaysia supaya memberitahunya.
3) Wait. Ini bukanlah kali pertama Malaysia 'diserang' oleh pihak antarabangsa. Sebelum ini, Malaysia diserang oleh dokumentari Aljazeera yang kondem Malaysia sebagai rasis dan fasis terhadap warga asing dalam pengendalian Covid19. Jauh daripada fakta sebenar, Aljazeera cuba memburukkan Malaysia dengan penipuan.
4) Warganet Malaysia membuar serangan cyber ke atas page Aljazera dan membongkar 3 individu Malaysia di sebalik Aljazeera Malaysia. turut 'diburu' warganet bawang Malaysia adalah seorang warga Bangladesh yang ditemubual dalam dokumentari tersebut.
5) Kita flashback ke belakang sedikit, di mana suatu ketika sejurus selepas kerajaan Pakatan Harapan jatuh tergolek dek krisis dalam sendiri, tidak semena-mena warga Kristian dalam satu gereja di Afrika bersolidariti untuk "Bring Malaysia Back" dan "Save Malaysia".
KRISTIAN AFRIKA BERSOLIDARITI AKIBAT KEJATUHAN PH

6) Kita undur sedikit lagi masa, melihat betapa rancaknya kemasukan warga asing ke Malaysia secara senyap dengan pelbagai cara. Warga asing masuk beratus ribu tanpa dapat dikesan, sistem Airport KLIA rosak dan sebagainya. Apa sebenarnya yang sedang diusahakan? Saya bicarakan dalam post mengenai strategi dan logistik.
7) Kita undur lagi masa beberapa bulan selepas kemenangan PH dalam PRU14 mentadbir Malaysia - tentang isu lambang salib besar di bangunan tinggi bercahaya pada waktu malam. Saya ada tulis mengenai ia adalah simbolik tertentu untuk menyatakan kepada dunia bahawa "Kita Sudah Menang" miliki Malaysia.
LAMBANG SALIB: ANTARA SIGNAL PERANG DAN PARANOID

8 ) Sebenarnya banyak lagi video dan maklumat gerakan sulit antarabangsa terhadap negara kita, Malaysia. Setelah PH tumbang, kenapakah nigga-nigga di Afrika pula yang meroyan? Kenapa Aljazeera berusaha burukkan Malaysia? Kenapa Facebook turut terlibat ke atas pembuangan content mengenai Malaysia?
9) Saya fikir ia adalah konspirasi tangan ghaib antarabangsa yang sedang merancang sesuatu untuk Malaysia. Potensi Malaysia dianggap besar untuk mengubah politik dunia untuk jangkamasa panjang mungkin dalam perkiraan mereka. Fortuna akhir-akhir ini seperti memihak kepada Malaysia sejak kejatuhan PH.
10) Mereka melihat, jika momentum hari ini diurus dengan baik, Malaysia mungkin akan menggerakkan Nusantara menjadi kuasa politik dan ekonomi dunia dalam 10-20 tahun lagi. Atau mungkin dari sudut kajian genome mereka sudah dapat kenalpasti siapa sebenarnya Bani Jawi atau Bani Melayu - yang hari ini mentadbir Malaysia? (Aaahaa... masuk teori konspirasi pulak dah)
Sekian
Copy and paste: 7 Ogos 2020 / 17 Zulhijjah 1441H: 6.41 pm

No comments: